Dyrektor placówki dokonuje analizy kawalifikacji zawodowych swoich nauczycieli. Dobrze byłoby, gdyby dyrektorowi towarzyszył w tym pedagog i/lub psycholog szkolny. Na nich w dużej mierze będzie spoczywało monitorowanie przebiegu organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
W szkole/placówce jest wielu nauczycieli posiadających "podwójne", a czasami i "potrójne" kwalifikacje - ukończone studia podyplomowe, kursy kwalifikacyjne umożliwiające prowadzenie zajęć np. socjoterapeutycznych, logopedycznych, z terapii dysleksji, z doradztwa zawodowego (w gimnazjum i szkole ponadgimnazjalnej).
Szkoła może także za zgodą kuratora oświaty, w uzasadnionych przypadkach, zatrudnić osobę - specjalistę do prowadzenia określonych zajęć.
Istotne jest właściwe zaplanowanie wykorzystania kompetencji nauczycieli.
Dobrej nocy
Pedagog w akcji
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz