JAK TO ZROBIĆ?
Za nami (w przedszkolach i gimnazjach):
1. Planowanie
i
2. Wdrażanie i koordynowanie zaplanowanych działań edukacyjno-wychowawczych
Czeka nas:
3. SPRAWDZANIE EFEKTÓW UDZIELONEJ UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ
Nauczyciele i specjaliści podejmujący w/w zadania mają również obowiązek dokonać oceny efektów pomocy zaoferowanej na początku roku szkolnego pomocy. Dokonując tej oceny istotne są opinie nauczycieli, którzy pracowali z uczniem w ramach zajęć pozalekcyjnych, opinie uczniów, którzy z tej pomocy korzystali oraz opinie rodziców, których dzieci zechciały z tej pomocy skorzystać.
KROK 1
Zachęcam jednak najpierw do przypomnienia sobie, co mówią o ocenie efektywności pomocy psychologiczno - pedagogicznej
zapisy prawne: rozporządzenie MEN z 17 listopada 2010 roku.
NAJWAŻNIEJSZY DLA NAS JEST &23.1, PKT 1-4
Wyciąg z rozporządzenia
§ 23. 1. Zespół dokonuje oceny efektywności pomocy psychologiczno-pedagogicznej udzielanej uczniowi, w tym efektywności realizowanych zajęć, dotyczącej:
1) danej formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej— po zakończeniu jej udzielania;
2) pomocy psychologiczno-pedagogicznej udzielonej w danym roku szkolnym — przed opracowaniem arkusza organizacji przedszkola, szkoły lub placówki, o której mowa w art. 2 pkt 5 ustawy, na kolejny rok szkolny.
2. Na wniosek rodziców ucznia albo pełnoletniego ucznia, a także na wniosek nauczyciela prowadzącego zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze lub zajęcia specjalistyczne, a w przypadku klasy terapeutycznej — na wniosek wychowawcy klasy, zespół dokonuje oceny efektywności tych form pomocy psychologiczno-pedagogicznej przed upływem ustalonego przez dyrektora
przedszkola lub szkoły okresu udzielania danej formy pomocy.
3. Dokonując oceny, o której mowa w ust. 1 i 2, zespół określa wnioski i zalecenia dotyczące dalszej pracy z uczniem, w tym zalecane formy, sposoby i okresy udzielania uczniowi dalszej pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
4. Na podstawie oceny, o której mowa w ust. 2, dyrektor przedszkola lub szkoły decyduje o wcześniejszym zakończeniu udzielania uczniowi danej formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
Warto zapoznać się ze zmianami w zakresie oceny efektywności wynikającymi z nowego projektu rozporządzenia w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno – pedagogicznej, które powinno wejść w życie 1 lutego 2012 roku.
PLANOWANA ZMIANA
&23.1
pkt 2) pomocy psychologiczno-pedagogicznej udzielanej w danym roku szkolnym w terminie wyznaczonym przez dyrektora przedszkola, szkoły i placówki.
Pozdrawiam
Pedagog w akcji
KROK 2 tuż