środa, 14 marca 2012

Ocena efektywności pomocy pscyhologiczno-pedagogicznej_2

Jak to zrobić?



KROK  2

Spotykając się w zespołach należy sprawdzić i ocenić:

Þ  Czy założone przez zespół cele zostały osiągnięte?
Þ  Jakie rezultaty osiągnięto?
Þ Jakie działania, sposoby realizacji celów dały wymierny efekt?
Þ W jakim stopniu uczniowie podnieśli swoje umiejętności i wyniki w nauce?
Þ W jakim stopniu zostały zredukowane deficyty rozwojowe lub inne dysfunkcje?
Þ Czy zajęcia wpłynęły na wzrost aktywności ucznia, wzrost motywacji do nauki etc.?


KROK 3

Istotnym elementem tej oceny jest zebranie przez zespół informacji zwrotnych wykorzystując różne techniki, np.

Þ   Wywiady i ankieta
Þ   Rozmowa kierowana
Þ   Obserwacja
Þ   Analiza dokumentów
Þ   Analiza prac ucznia
Þ   Informacje zwrotne udzielone przez nauczycieli, specjalistów, uczniów i rodziców


PwA

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz