ZWOLNIENIE Z DRUGIEGO JĘZYKA OBCEGO
dokonuje się na podstawie Rozporządzenia MEN z dnia 20 sierpnia 2010
r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków i sposobu oceniania,
klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania
sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych:
„§ 10. 1. Dyrektor szkoły, na wniosek rodziców (prawnych opiekunów) oraz na podstawie
opinii poradni psychologiczno-pedagogicznej,w tym poradni specjalistycznej, zwalnia do końca danego etapu edukacyjnego ucznia z wadą słuchu, z głęboką dysleksją rozwojową, z afazją, z niepełnosprawnościami sprzężonymi lub z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera, z nauki drugiego języka obcego.
2. W przypadku ucznia, o którym mowa w ust. 1, posiadającego orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego albo indywidualnego nauczania, zwolnienie z nauki drugiego języka obcego może nastąpić na podstawie tego orzeczenia.
3. W przypadku zwolnienia ucznia z nauki drugiego języka obcego w dokumentacji przebiegu nauczania zamiast oceny klasyfikacyjnej wpisuje się „zwolniony” albo „zwolniona”.”;
Treść tego rozporządzenia zamieszczam poniżej:
oraz Rozporządzenie MENiS z dnia 12 lutego
2002 r. w sprawie ramowych planów
nauczania w szkołach publicznych (zał. 6a) gdy z drugiego języka chcemy zwolnić ucznia posiadającego orzeczenie do kształcenia specjalnego z upośledzeniem w stopniu lekkim.
Treść rozporządzenia zamieszczam poniżej i zachęcam do cierpliwego przestudiowania.
Jest kilka rozporządzeń traktujących na ten temat. Te, po moich poszukiwaniach i analizach, wydają się najaktualniejsze. Ale jeśli wiecie coś więcej i jeszcze precyzyjniej piszcie w postach, które oczywiście opublikuję.
Pozdrawiam
PwA