W zależności od rodzaju placówki dyrektor w stosownym terminie tworzy dla uczniów "ZESPOŁY" składające się z nauczycieli i specjalistów prowadzących zajęcia z uczniem. Dyrektor wyznacza osobę koordynującą pracami ZESPOŁU.
- Gimnazja, przedszkola i szkoły specjalne - zespoły zostały powołane do dn. 31 marca 2011 roku - zespoły już istnieją i pracują.
- Szkoły podstawowe i ponadgimnazjalne ogólnodostępne i integracyjne - zespoły powinny być powołane do 31 marca 2012 roku.
· określenia specjalnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych
· określenia zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej
· określenia zalecanych form, sposobów i okresów udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej
· zaplanowania działań z zakresu doradztwa edukacyjno-zawodowego (gimnazja i szkoły ponagimnazjalne)
W przypadku szkół podstawowych i ponagimnazjalnych, gdzie zespołów jeszcze nie ma, warto je utworzyć na tyle wcześnie, by rzetelnie zbadać i określić zakres tej pomocy dla ucznia.
W przypadku uczniów (szkoła podstawowa, i ponadgimnazjalna) już objętych pomocą pscyhologiczno-pedagogiczną w roku szkolnym 2011/12 zespoły winny dokonać oceny efektywności tej pomocy, a następnie wykonać zadania wymienione powyżej, czyli
· określenia specjalnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych
· określenia zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej
· określenia zalecanych form, sposobów i okresów udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej (§20 ust.1 Rozp. z dn. 17 listopada 2010 r. w sprawie udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach)
ZESPOŁY koordynują udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla ucznia:
· posiadającego orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego (niezwłocznie po otrzymaniu orzeczenia)
· posiadającego orzeczenie o potrzebie indywidualnego obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego (niezwłocznie po otrzymaniu orzeczenia)
· posiadającego orzeczenie o potrzebie indywidualnego nauczania (niezwłocznie po otrzymaniu orzeczenia)
· posiadającego opinię poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym poradni specjalistycznej (niezwłocznie po otrzymaniu orzeczenia)
· wobec którego nauczyciel, specjalista stwierdził potrzebę objęcia pomocą psychologiczno-pedagogiczną, wynikającą z przeprowadzonych działań pedagogicznych (niezwłocznie po otrzymaniu orzeczenia).
c.d o Pracy ZESPOŁÓW w KROKU 4
Pozdrawiam
Pedagog w akcji
Zadaniem zespołów jest zebranie i przeanalizowanie danych i informacji n/t uczniów w celu:
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz