sobota, 17 września 2011

Powołanie zespołów dla uczniów

KROK 3





W zależności od rodzaju placówki dyrektor w stosownym terminie tworzy dla uczniów "ZESPOŁY" składające się z nauczycieli i specjalistów prowadzących zajęcia z uczniem. Dyrektor wyznacza osobę koordynującą pracami ZESPOŁU.
  • Gimnazja, przedszkola i szkoły specjalne  - zespoły zostały powołane do dn. 31 marca 2011 roku - zespoły już istnieją i pracują.
  • Szkoły podstawowe i ponadgimnazjalne ogólnodostępne i integracyjne - zespoły powinny być powołane do 31 marca 2012 roku.


·    określenia specjalnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych
·    określenia zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej
·    określenia zalecanych form, sposobów i okresów udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej
·    zaplanowania działań z zakresu doradztwa edukacyjno-zawodowego (gimnazja i szkoły ponagimnazjalne)

W przypadku szkół podstawowych i ponagimnazjalnych, gdzie zespołów jeszcze nie ma, warto je utworzyć na tyle wcześnie, by rzetelnie zbadać i określić zakres tej pomocy dla ucznia.

W przypadku uczniów (szkoła podstawowa, i ponadgimnazjalna) już objętych pomocą pscyhologiczno-pedagogiczną w roku szkolnym 2011/12 zespoły winny dokonać oceny efektywności tej pomocy, a następnie wykonać zadania wymienione powyżej, czyli
·     określenia specjalnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych
·     określenia zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej
·     określenia zalecanych form, sposobów i okresów udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej (§20 ust.1 Rozp. z dn. 17 listopada 2010 r. w sprawie udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach)


ZESPOŁY koordynują udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla ucznia:
·    posiadającego orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego (niezwłocznie po otrzymaniu orzeczenia)
·    posiadającego orzeczenie o potrzebie indywidualnego obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego (niezwłocznie po otrzymaniu orzeczenia)
·    posiadającego orzeczenie o potrzebie indywidualnego nauczania (niezwłocznie po otrzymaniu orzeczenia)
·    posiadającego opinię poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym poradni specjalistycznej (niezwłocznie po otrzymaniu orzeczenia)
·    wobec którego nauczyciel, specjalista stwierdził potrzebę objęcia pomocą psychologiczno-pedagogiczną, wynikającą z przeprowadzonych działań pedagogicznych  (niezwłocznie po otrzymaniu orzeczenia).


c.d o Pracy ZESPOŁÓW w KROKU 4

Pozdrawiam
Pedagog w akcji

Zadaniem zespołów jest zebranie i przeanalizowanie danych i informacji n/t uczniów w celu:

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz