ZADANIA ZESPOŁÓW
Zadania członków zespołu jasno określa Rozporządzenie MEN z dnia 17 listopada 2010 r. w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach:
1. ustalenie zakresu, w którym uczeń wymaga pomocy psychologiczno-pedagogicznej z uwagi na indywidualne potrzeby rozwojowe i edukacyjne oraz możliwości psychofizyczne, w tym szczególne uzdolnienia,
- określenie zalecanych form, sposobów i okresu udzielania uczniowi pomocy psychologiczno-pedagogicznej, z uwzględnieniem jego indywidualnych potrzeb rozwojowych i możliwości edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych – a w przypadku ucznia posiadającego opinię lub orzeczenie – także z uwzględnieniem zaleceń tam zawartych,
- zaplanowanie działań z zakresu doradztwa edukacyjno-zawodowego i sposobu ich realizacji – w przypadku ucznia gimnazjum i szkoły ponadgimnazjalnej,
- założenie i prowadzenie Karty Indywidualnych Potrzeb Ucznia,
- opracowanie dla ucznia Planu Działań Wspierających – a dla ucznia posiadającego orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego Indywidualnego Programu Edukacyjno-Terapeutycznego,
- określenie działań wspierających rodziców ucznia posiadającego orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego oraz – w zależności od potrzeb – zakresu współdziałania z poradniami psychologiczno-pedagogicznymi, w tym poradniami specjalistycznymi, placówkami doskonalenia nauczycieli, organizacjami pozarządowymi oraz instytucjami działającymi na rzecz rodziny, dzieci i młodzieży,
- dokonywanie oceny efektywności pomocy psychologiczno-pedagogicznej udzielanej uczniowi, w tym efektywności realizowanych zajęć, która dotyczy:
- danej formy pomocy – po jej zakończeniu,
- danej formy pomocy – przed upływem okresu jej udzielania, ustalonego przez dyrektora – gdy taki wniosek złożą rodzice ucznia, pełnoletni uczeń, nauczyciel prowadzący zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze lub specjalistyczne, a także wychowawca w przypadku klasy terapeutycznej,
- pomocy psychologiczno-pedagogicznej udzielanej w danym roku szkolnym – przed opracowaniem arkusza organizacji przedszkola, szkoły, placówki na kolejny rok szkolny.
- dokonanie wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania ucznia posiadającego orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego,
- podejmowanie działań mediacyjnych i interwencyjnych w sytuacjach kryzysowych.
Dziękuję. Takie przypomnienie z pewnością przydaje się i nie pozwala zapomnieć o tym, co nowe i do czego musimy przywyknąć.
OdpowiedzUsuńGorąco pozdrawiam i gratuluję strony.
Dziękuję. Takie przypomnienie jest bardzo wskazane. Gratuluję strony.
OdpowiedzUsuńGorąco pozdrawiam.