piątek, 12 kwietnia 2013

PDW_dla 5-6 latków z zaburzonym słuchem fonematycznym i koordynacją wzrokowo-ruchową






Słuch fonematyczny to umiejętność rozróżniania fonemów (dźwięków mowy ludzkiej), występujących w danym języku. 

Zaburzenia słuchu fonematycznego to trudności w spostrzeganiu dźwięków mowy, a więc w odróżnianiu głosek. Dziecko z zaburzonym słuchem fonematycznym dobrze słyszy słowa, lecz nie potrafi różnicować pojedynczych dźwięków lub złożyć ich w całość.


Koordynacja wzrokowo-ruchowa to umiejętność łączenia tego, co postrzegamy przy pomocy wzroku, z tym co wykonujemy przy pomocy narządów ruchu (głównie rąk i nóg). Jest to zdolność niezbędna do opanowania umiejętności pisania, rysowania, wycinania, lepienia, malowania, manipulowania, ćwiczeń gimnastycznych

Zaburzenia koordynacji wzrokowej mogą skutkować trudnościami:
  • w wypowiadaniu się - trudności w odpoznawaniu przedmiotów na obrazkach, stąd opis ich jest ubogi, rysowaniu - problem z odwzorowaniem prostych figur geometrycznych, znaków graficznych i cyfr
  • czytaniu - mylenie liter i podobnym kształcie (np. a-o, l-ł-t, b-d...), opuszczenie liter, sylab, wyrazów, wierszy, gubienie się w tekście, tempo czytania wolne, czytanie nierytmiczne
  • pisaniu - trudność w zapamiętaniu kształtu liter, mylenie liter o podobnym kształcie, pomijanie drobnych elementów graficznych liter, czyli znaków diakrytycznych (tj. kropek, ogonków, kresek), opuszczenie liter lub cząstek wyrazów.

środa, 10 kwietnia 2013

KIPU_specyficzne trudności w uczeniu się_dysleksja rozwojowa (dysortografia i dysgrafia)






Dzisiaj publikuję kolejny dokument udostępniony przez serwis pedagogia.pl


KIPU - ze względu na specyficzne trudności w uczeniu się - dysleksję rozwojową




Szybkiej wiosny życzę
PwA

piątek, 5 kwietnia 2013

KIPU_ ze względu na zaniedbanie środowiskowe




Redakcja serwisu pedagogia.pl, z którego korzystam od dwóch lat wyraziła zgodę na bezpłatne pobranie i wykorzystanie przykładowych dokumentów dotyczących realizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej.  Zatem dbając o rzetelność udzielania przez nas tej pomocy w naszych placówkach publikuję na moim blogu udostępnione przez portal pedagogia.pl dokumenty.

Dzisiaj Karta Indywidualnych Potrzeb Ucznia ze względu na zaniedbania środowiskowe.



Dobrej lektury
PwA

piątek, 29 marca 2013

Wielkanocne Alleluja

Wszelkiego dobra od Jezusa  przynoszącego 
Życie, Dobro i Nadzieję



życzy 
Pedagog w Akcji


sobota, 2 marca 2013

DZIĘKUJĘ

230  tysięcy wejść na mój blog



Dnia 2 marca o godzinie 22.00 licznik wskazał liczbę 230 000. 
Tyle osób zajrzało na mój blog. :)


Dziękuję Wam serdecznie za zaufanie, 
cieszę się bardzo, 
 i zapraszam  nadal :)

Bardzo uradowany
Pedagog w akcji 

piątek, 1 marca 2013

Prawo pracy. Odcinek 3

Procedury bezpieczeństwa podczas 
wycieczek, imprez sportowych,okolicznościowych, dyskotek

W tym odcinku znajdziecie, m.in. zadania dyrektora w związku z organizacją wycieczek i "zielonych szkół", zasady bezpieczeństwa podczas wycieczki autokarowej, wycieczki pieszej, np. spaceru po mieście czy wycieczki w góry lub na rowerze... Zapraszam :)

               

PwA

piątek, 22 lutego 2013

Prawo pracy. Odcinek 2

Nauczyciel na zastępstwie


Nauczyciel na zastępstwie: Czy może być zatrudniony na jeden dzień?, Po jakim czasie nieobecności nauczyciela można zatrudnić na umowę na zastępstwo?, etc.

Na te pytania w poniższym artykule odpowiada specjalista prawa oświatowego p. Marta Handzlik





Dobrej nocy 


PwA

piątek, 8 lutego 2013

Prawo pracy. Odcinek1

URLOP SZKOLENIOWY
KOMU PRZYSŁUGUJE?


Dzielę się z Wami materiałami ze szkolenia przeprowadzonego przez Wydawnictwo Forum. Po cóż mają zalegać w moich folderach, kiedy mogę podzielić się nimi z Wami. 
Dzisiaj odcinek 1

URLOP SZKOLENIOWY

                        

Pozdrawiam PwA