piątek, 28 grudnia 2012

Pomoc uczniowi w szkole_rewizja rozporządzenia



ZMIANY W ROZPORZĄDZENIU




Mniej dokumentacji czyli więcej czasu dla ucznia. Nowoczesna pomoc psychologiczno-pedagogiczna. Taki tytuł nosi zamieszczona na stronach MEN informacja o planowanych zmianach w sposobie organizowania i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole.

Szczegóły, tj. projekt zmian oraz uzasadnienie do projektu rozporządzenia znajdziecie po tym linkiem: http://goo.gl/vTHtg

Zasadniczo projekt zakłada:

1.Odciążenie nauczycieli od części dotychczasowych obowiązków, w tym ograniczenie do niezbędnego minimum dotychczasowej dokumentacji


2.Rezygnację z obligatoryjnego tworzenia zespołu dla każdego ucznia wymagającego pomocy (dotychczas składającego się z nauczycieli, wychowawców i specjalistów prowadzących zajęcia). Zadania te będzie wykonywał wychowawca klasy w szkole lub placówce.

3.Zniesienie obowiązku opracowywania kart indywidualnych potrzeb ucznia (KIPU) oraz planów działań wspierających (PDW) na rzecz indywidualnych lub grupowych programów pomocy psychologiczno-pedagogicznej dokumentowanej w dzienniku pracy nauczyciela.


Tak o propozycjach zmian pisała 12 grudnia 2012 r. Dziennik Gazeta Prawna:



Więcej informacji zamieszczę niebawem, dzięki uprzejmości koleżanki, która obiecała prześledzić zmiany i je zestawić.

Pozdrawiam
PwA

14 komentarzy:

  1. Mam nadzieję, że dożyję dnia likwidacji MEN-u
    :)

    OdpowiedzUsuń
  2. czekam niecierpliwie na potwierdzenie tych informacji odpowiednimi rozporządzeniami!

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja podchodzę do tego rozporządzenia sceptycznie, bo byłoby to zbyt piękne, tak bez papierologii, która zabierała mi mnóstwo czasu; jak znam życie to MEN czymś innym ubarwi nam czas wolny w domu, bo tam przepisujemy tony papierów. Pozdrawiam i życzę sukcesów w Nowym Roku

    OdpowiedzUsuń
  4. Hm...jasne, że coś nowego. Dziennik elektroniczny równolegle z papierowym! To nam zajmie cały czas. No bo jak w 30 osobowej klasie w ciagu 45 minut prowadzić jednocześnie dzienniki, pilnować gimnazjalistów i przekazywać wiedzę???????????????????????????????????????????????????

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja spróbuję mieć jednak nadzieję, mimo iż jestem tylko realistką z nutką szarego optymizmu ;)
    A Pani Agnieszce wypada tylko podziękować za to, że potrafi dzielić się "szczęściem" z tymi, którzy na nie czekają ;)
    W związku z tym życzę Wszystkim tu zaglądającym wiary, szczęścia i dobrego startu w Nowy Rok!

    OdpowiedzUsuń
  6. DZIĘKUJĘ ŻE JESTEŚCIE, I ŻE ZAGLĄDACIE NA MÓJ-NASZ BLOG

    :):):) dzielmy się szczęściem wzajemnie, wtedy będzie nam cieplej, miłej, optymistyczniej

    dziękuję za miłe słowo i życzę DOBREGO i ZDROWEGO NOWEGO ROKU

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za wspaniałe wieści i życzę samych wspaniałości w Nowym 2013 Roku. Małgorzata

      Usuń
    2. :) Bardzo proszę, niech się tylko obrócą w czyn, wtedy będziemy świętować "na łamach" bloga.
      Pa Noworoczne

      Usuń
    3. Dziękuję, że mogę korzystać z Pani pomocy.to duże wsparcie dla mnie i poczucie, że nie jestem sama w gąszczu, a właściwie puszczy zbędnej makulatury. Czasem miewam przykre wrażenie, że w polskiej edukacji zgubiono najistotniejsze cele.Szczerze mówiąc doszłam do takiego stanu zmęczenia i bezsilności, że przestałam się już czemukolwiek dziwić.
      Wyrazy szacunku dla Pani za ten blog. Pozdrawiam i życzę zdrowia.
      Zofia

      Usuń
    4. Dziękuję, miło mi .
      Pozdrawiam i życzę wiele sił i nadziei.
      A

      Usuń
  7. Wielkie DZIĘKUJĘ! Pani strona jest dla mnie pierwszym źródłem informacji. Jestem zawsze na bieżąco i niemal zawsze pierwsza :)
    pozdrawiam serdecznie
    M.

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo mi miło :) Zapraszam do dalszego korzystania, ale także dzielenia się swoimi materiałami, przemyśleniami, zgłaszaniem nowinek pedagogicznych i nie tylko :)

    Życzę wszelkiego dobra w Nowym Roku 2013

    OdpowiedzUsuń
  9. Witam Pani Agnieszko
    jestem logopedą w przedszkolu proszę mi powiedzieć jak stanowią obecne przepisy prawne na rok szkolny 2013/2014 - czy muszę tworzyć KIPU i PDW dla każdego mojego podopiecznego? Mając pół etatu ( 10 godz.) mam zawsze ok.60 dzieci z wadami wymowy. Ze względu na tak dużą ilość dzieci, z zajęć logoterapii korzysta ok.40 dzieci. Nie wyrabiam już z papierologią.

    OdpowiedzUsuń
  10. Witam,
    Nie musi Pani tworzyć KIPU i PDW. Teraz te dokumenty ma zastąpić dziennik zajęć pozalekcyjnych, w którym Pani wpisuje, m.in cele i treści nauczania, metody, formy pracy, (jest w takim dzienniku takie miejsce) oraz ewaluację na zakończenie pracy z uczniami. A zatem jeśli Pani ma ok. 60 dzieci, wpisuje je Pani do dziennika, kategoryzując wg wad wymowy i określając cele i zakres metody pracy. Ot co. Ma Pani jeden czy dwa dokumenty, ot co :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń