ZMIANY W ROZPORZĄDZENIU
Mniej
dokumentacji czyli więcej czasu dla ucznia. Nowoczesna pomoc
psychologiczno-pedagogiczna. Taki tytuł nosi zamieszczona na
stronach MEN informacja o planowanych zmianach w sposobie organizowania i
udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole.
Szczegóły, tj. projekt zmian oraz
uzasadnienie do projektu rozporządzenia znajdziecie po
tym linkiem: http://goo.gl/vTHtg
Zasadniczo
projekt zakłada:
1.Odciążenie
nauczycieli od części dotychczasowych obowiązków, w tym ograniczenie do niezbędnego minimum
dotychczasowej dokumentacji
2.Rezygnację
z obligatoryjnego tworzenia zespołu dla każdego ucznia wymagającego pomocy (dotychczas
składającego się z nauczycieli, wychowawców i specjalistów prowadzących
zajęcia). Zadania te będzie wykonywał wychowawca klasy w szkole lub
placówce.
3.Zniesienie
obowiązku opracowywania kart
indywidualnych potrzeb ucznia (KIPU) oraz planów działań wspierających (PDW) na rzecz
indywidualnych lub grupowych programów pomocy
psychologiczno-pedagogicznej dokumentowanej w dzienniku pracy nauczyciela.
Tak o
propozycjach zmian pisała 12 grudnia 2012 r. Dziennik Gazeta Prawna:
Więcej
informacji zamieszczę niebawem, dzięki uprzejmości
koleżanki, która obiecała prześledzić zmiany i je zestawić.
Pozdrawiam
PwA
Mam nadzieję, że dożyję dnia likwidacji MEN-u
OdpowiedzUsuń:)
czekam niecierpliwie na potwierdzenie tych informacji odpowiednimi rozporządzeniami!
OdpowiedzUsuńJa podchodzę do tego rozporządzenia sceptycznie, bo byłoby to zbyt piękne, tak bez papierologii, która zabierała mi mnóstwo czasu; jak znam życie to MEN czymś innym ubarwi nam czas wolny w domu, bo tam przepisujemy tony papierów. Pozdrawiam i życzę sukcesów w Nowym Roku
OdpowiedzUsuńHm...jasne, że coś nowego. Dziennik elektroniczny równolegle z papierowym! To nam zajmie cały czas. No bo jak w 30 osobowej klasie w ciagu 45 minut prowadzić jednocześnie dzienniki, pilnować gimnazjalistów i przekazywać wiedzę???????????????????????????????????????????????????
OdpowiedzUsuńJa spróbuję mieć jednak nadzieję, mimo iż jestem tylko realistką z nutką szarego optymizmu ;)
OdpowiedzUsuńA Pani Agnieszce wypada tylko podziękować za to, że potrafi dzielić się "szczęściem" z tymi, którzy na nie czekają ;)
W związku z tym życzę Wszystkim tu zaglądającym wiary, szczęścia i dobrego startu w Nowy Rok!
DZIĘKUJĘ ŻE JESTEŚCIE, I ŻE ZAGLĄDACIE NA MÓJ-NASZ BLOG
OdpowiedzUsuń:):):) dzielmy się szczęściem wzajemnie, wtedy będzie nam cieplej, miłej, optymistyczniej
dziękuję za miłe słowo i życzę DOBREGO i ZDROWEGO NOWEGO ROKU
Dziękuję za wspaniałe wieści i życzę samych wspaniałości w Nowym 2013 Roku. Małgorzata
Usuń:) Bardzo proszę, niech się tylko obrócą w czyn, wtedy będziemy świętować "na łamach" bloga.
UsuńPa Noworoczne
Dziękuję, że mogę korzystać z Pani pomocy.to duże wsparcie dla mnie i poczucie, że nie jestem sama w gąszczu, a właściwie puszczy zbędnej makulatury. Czasem miewam przykre wrażenie, że w polskiej edukacji zgubiono najistotniejsze cele.Szczerze mówiąc doszłam do takiego stanu zmęczenia i bezsilności, że przestałam się już czemukolwiek dziwić.
UsuńWyrazy szacunku dla Pani za ten blog. Pozdrawiam i życzę zdrowia.
Zofia
Dziękuję, miło mi .
UsuńPozdrawiam i życzę wiele sił i nadziei.
A
Wielkie DZIĘKUJĘ! Pani strona jest dla mnie pierwszym źródłem informacji. Jestem zawsze na bieżąco i niemal zawsze pierwsza :)
OdpowiedzUsuńpozdrawiam serdecznie
M.
Bardzo mi miło :) Zapraszam do dalszego korzystania, ale także dzielenia się swoimi materiałami, przemyśleniami, zgłaszaniem nowinek pedagogicznych i nie tylko :)
OdpowiedzUsuńŻyczę wszelkiego dobra w Nowym Roku 2013
Witam Pani Agnieszko
OdpowiedzUsuńjestem logopedą w przedszkolu proszę mi powiedzieć jak stanowią obecne przepisy prawne na rok szkolny 2013/2014 - czy muszę tworzyć KIPU i PDW dla każdego mojego podopiecznego? Mając pół etatu ( 10 godz.) mam zawsze ok.60 dzieci z wadami wymowy. Ze względu na tak dużą ilość dzieci, z zajęć logoterapii korzysta ok.40 dzieci. Nie wyrabiam już z papierologią.
Witam,
OdpowiedzUsuńNie musi Pani tworzyć KIPU i PDW. Teraz te dokumenty ma zastąpić dziennik zajęć pozalekcyjnych, w którym Pani wpisuje, m.in cele i treści nauczania, metody, formy pracy, (jest w takim dzienniku takie miejsce) oraz ewaluację na zakończenie pracy z uczniami. A zatem jeśli Pani ma ok. 60 dzieci, wpisuje je Pani do dziennika, kategoryzując wg wad wymowy i określając cele i zakres metody pracy. Ot co. Ma Pani jeden czy dwa dokumenty, ot co :)
Pozdrawiam