wtorek, 21 lutego 2012

Dyspraksja

O dyspraksji jeszcze...



Oto meil jaki otrzymałam od czytelniczki mojego bloga, mojej Koleżanki, n/t zagadnienia dotyczącego dyspraksji:

dr Amanda Kirby - Dyspraksja. Rozwojowe zaburzenie koordynacji. Bardoz dobra książa, trafiłam na nią parę miesięcy temu. Wypunktowane zasady i formy pomocy, opis funkcjonowania dziecka
z dyspraksją.
Po przeanalizowaniu, doszłam do wniosku, że jeśli chodzi o organizację nauczania to formy pracy
i sposób podejścia jakby trochę z metodyki ADHD (niektóre objawy podobne) oraz FAS (gorąco polecam "Dziecko z FAS w szkole i w domu". K. Liszcz).


Polecam, skoro tę książkę rekomenduje moja Koleżanka.

Pozdrawiam
Pedagog w akcji

poniedziałek, 20 lutego 2012

Specyficzne trudności w uczeniu się


MEN o specyficznych trudnościach w uczeniu się



W poście z 25 września 2011 roku zamieściłam informację n/t zmodyfikowanych zasad wydawania opinii psychologiczno-pedagogicznych. Dzisiaj otrzymałam zapytanie: czy omawiane zasady wydawania opinii dotyczą wszystkich opinii wydawanych przez PP-P, czy tylko tych o specyficznych trudnościach?
Odpowiedź zamieściłam przy tym poście. Ale właśnie w nawiązaniu do tego pytania i odpowiedzi znalazłam ciekawą prezentację przygotowaną przez MEN na temat specyficznych trudności w uczeniu się, więc ją zamieszczam dla Wszystkich.



Pozdrawiam wieczornie
Pedagog w akcji

niedziela, 19 lutego 2012

Dyspraksja


Co to jest dyspraksja?



W swojej ponad 20-letniej pracy pedagogicznej nie zetknęłam się z dzieckiem z dyspraksją. Jednak kilka tygodni temu zapytano mnie jak pracować z takim dzieckiem, jak mu pomóc, jak je wspierać?

Otwieram więc przestrzeń do dzielenia się doświadczeniami na temat pracy z takim dzieckiem. Piszcie, podsyłajcie ciekawe linki,  etc. Może wspólnie uda się nam poznać to zagadnienie i poszerzyć wiedzę na ten temat.

A teraz kilka słów o tym, czym jest dyspraksja.

Dyspraksja zwykle postrzegana jest jako ograniczenie lub niedorozwój organizacji/ koordynacji ruchu. Związane mogą być z nim problemy z wypowiadaniem się, percepcją lub myśleniem.

Inne nazwy objawów dyspraksyjnych to:

Þ Syndrom Niezdarnego Dziecka (Clumsy Child Syndrome)
Þ Rozwojowe Zaburzenie Koordynacji (Developmental Co-ordination Disorder (DCD)
Þ Minimalna Dysfunkcja Mózgowa (Minimal Brain Dysfunction)
Þ Trudności w uczeniu się motoryki (Motor learning Difficulty)
Þ Dysfunkcja Percepcyjno-motoryczna (Pereceptuo-motor Dysfunction).


Dyspraksja to zaburzenie neurologiczne, które może spowolnić rozwój dziecka. Szacuje się, że 6% populacji dzieci jest dotkniętych dyspraksją. Oznacza to, że w każdej klasie może być 2-3 dzieci z tym zaburzeniem.


Powyższe informacje pochodzą ze strony http://www.dyspraksja.pl/ 


Pozdrawiam
Pedagog w akcji



CIEKAWE WARSZTATY TUŻ TUŻ :)






Już w marcu 2012 roku rusza wiosenna edycja PAN - Pedagogicznej Akademii NATANA, w której zajęcia prowadzą wykwalifikowani trenerzy pracujący w naszym Stowarszyzeniu, pasjonaci w swojej dziedzinie :). PAN działa przy Stowarzyszeniu Pedagogów NATAN. Warsztaty odbywają się w siedzibie Stowarzyszenia w Lublinie, przy ul. Misjonarskiej 4.  

W tym semestrze proponujemy mix artystyczno-pedagogiczny. Zerknij poniżej i zapoznaj się z terminarzem zajęć:


Przyjdź lub przyjedź, zabierz ze sobą koleżankę/kolegę. Będzie naprawdę miło.

Poniżej link - mapka jak do nas dotrzeć:
http://www.stowarzyszenie.natan.pl/index.php/miejsce-spotka.html




Serdecznie zapraszam Wszystkich!

Pedagog w akcji

sobota, 11 lutego 2012

Po feriach

Moi Drodzy!





Kończą się ferię więc i blog powoli powraca do życia. Wkrótce nowe wpisy i zapowiadany w newsletterze materiał n/t dyspraksji :).
A teraz jeszcze pozdrawiam feryjnie niezwykle ciepło w mroźne dni.

Poniżej reminiscencje z ferii zimowych 2012

Beskid Śląski____Skrzyczne 1257 m

Szczyrk_Hala Pośrednia



Pozdrawiam serdecznie
Pedagog w akcji