Strony

niedziela, 16 października 2011

Pomoc psychologiczno-pedagogiczna - ETAPY ORGANIZACJI


Jak krok po kroku zorganizować
pomoc psychologiczno-pedagogiczną w szkole
 i kto za co odpowiada?



ZADANIA DYREKTORA

Dyrektor ma obowiązek:
 
 
1. Zapoznać Radę Pedagogiczną ze zmianami dotyczącymi pomocy psychologiczno-pedagogicznej w świetle Rozporządzenia MEN z dn. 17 listopada 2010 roku w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach.










UWAGA! W przypadku uczniów objętych pomocą psychologiczno-pedagogiczną w roku szkolnym 2010/2011, co do których planowana jest od 1 września 2011 r. kontynuacja tej pomocy - ZESPOŁY muszą najpierw dokonać oceny efektywności pomocy udzielanej obecnie.

3. Do 31 marca 2011 r. (w przedszkolach i gimnazjach oraz szkołach specjalnych wszystkich typów), a do 31 marca 2012 r. (w szkołach podstawowych i ponadgimnazjalnych - ogólnodostępnych i integracyjnych) utworzyć dla uczniów Zespoły, które podejmą się ustalenia zakresuw jakim uczniowie ci wymagają pomocy psychologiczno-pedagogicznej z uwagi na indywidualne potrzeby rozwojowe i edukacyjne oraz możliwości psychofizyczne, w tym szczególne uzdolnienia – zalecanych form, sposobów i okresu udzielania uczniowi tej pomocy.


4. Wyznacza osobę koordynującą pracą ZESPOŁU. Jest nim najczęściej wychowawca klasy.

5. Do 30 kwietnia 2011 r. (w przedszkolach i gimnazjach oraz szkołach specjalnych wszystkich typów), oraz do 30 kwietnia 2012 r. (w szkołach podstawowych i ponadgimnazjalnych - ogólnodostępnych i integracyjnych) - na podstawie zaleconych przez zespoły form, sposobów i okresów udzielania uczniom pomocy psychologiczno-pedagogicznej - ustalić dla uczniów formy, sposoby i okresy oraz wymiar godzin udzielania im tej pomocy od roku szkolnego 2011/2012 (w przedszkolach i gimnazjach oraz szkołach specjalnych wszystkich typów) i 2012/2013 (w szkołach podstawowych i ponadgimnazjalnych - ogólnodostępnych i integracyjnych).

6. Zawiadamia rodziców ucznia o terminie spotkania ZESPOŁU oraz o ustalonych formach, sposobach i okresie udzielania pomocy uczniowi oraz o wymiarze godzin.


2. Zaplanować i przedstawić zasady organizacji ZESPOŁU planującego i koordynującego udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej wszystkim uczniom, którzy posiadają:
o    orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego
o    orzeczenie o potrzebie nauczania indywidualnego,
o    orzeczenie o potrzebie indywidualnego rocznego przygotowania przedszkolnego
o    lub opinię poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym poradni specjalistycznej,
oraz uczniom, którzy nie posiadają
o    orzeczenia lub opinii, u którego nauczyciel lub specjalista stwierdził – ze względu na potrzeby rozwojowe lub edukacyjne – potrzebę objęcia pomocą psychologiczno-pedagogiczną.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz