Procedury postępowania w sytuacjach trudnych, jak rozmawiać z trudnym uczniem i trudnym rodzicem, jak mądrze wymagać i wychowywać, jak wykorzystywać do tych działań przepisy prawa oświatowego?
O tym przeczytasz na moim blogu. Zapraszam.
Strony
▼
środa, 10 kwietnia 2013
KIPU_specyficzne trudności w uczeniu się_dysleksja rozwojowa (dysortografia i dysgrafia)
Dzisiaj publikuję kolejny dokument udostępniony przez serwis pedagogia.pl
KIPU - ze względu na specyficzne trudności w uczeniu się - dysleksję rozwojową
Witam, dopiero w II semestrze udało mi się nakłonić rodziców ucznia z klasy VI, aby przebadali dziecko w PP-P pod kątem pisma, podejrzewałam dysgrafię. Na podstawie Opinii p. pedagog zleciła mi opracować KIPU. Jestem wychowawcą chłopca. Proszę o informacje, kto (w szkole jest pedagog, terapeuta, logopeda) powinien w ogóle tworzyć uczniom KIPU? Nadmienię, że na początku roku szkolnego opracowałam samodzielnie, wzorując się na Pani publikacjach, wymagane dokumenty. Chłopcu przydzielono 1 godzinę zajęć komp.,
Witam Panią, KIPU tworzy ZESPÓŁ - a więc wszyscy ! nauczyciele uczący ucznia. I mimo "wymigiwania się" nauczycieli i zrzucania zadania na koordynatora zespołu (jest nim najczęściej wychowawca klasy) to wszyscy powinni zebrać się w Zespole i dostosować wymagania stosownie do potrzeb edukacyjnych ucznia. Pomocą jak najbardziej służyć powinien pedagog lub psycholog szkolny. Może to być także specjalista z Poradni P-P. Pozdrawiam serdecznie PwA
Witam,
OdpowiedzUsuńdopiero w II semestrze udało mi się nakłonić rodziców ucznia z klasy VI, aby przebadali dziecko w PP-P pod kątem pisma, podejrzewałam dysgrafię. Na podstawie Opinii p. pedagog zleciła mi opracować KIPU. Jestem wychowawcą chłopca. Proszę o informacje, kto (w szkole jest pedagog, terapeuta, logopeda) powinien w ogóle tworzyć uczniom KIPU? Nadmienię, że na początku roku szkolnego opracowałam samodzielnie, wzorując się na Pani publikacjach, wymagane dokumenty. Chłopcu przydzielono 1 godzinę zajęć komp.,
Witam Panią,
OdpowiedzUsuńKIPU tworzy ZESPÓŁ - a więc wszyscy ! nauczyciele uczący ucznia. I mimo "wymigiwania się" nauczycieli i zrzucania zadania na koordynatora zespołu (jest nim najczęściej wychowawca klasy) to wszyscy powinni zebrać się w Zespole i dostosować wymagania stosownie do potrzeb edukacyjnych ucznia. Pomocą jak najbardziej służyć powinien pedagog lub psycholog szkolny. Może to być także specjalista z Poradni P-P.
Pozdrawiam serdecznie
PwA