Uczeń z Zespołem Aspergera
Po długiej przerwie proponuję serię postów dotyczących zakresu i
sposobu dostosowania wymagań edukacyjnych dla uczniów ze specjalnymi potrzebami
edukacyjnymi.
Materiały są efektem ciężkiej pracy jaką włożyłam przygotowując warsztaty i szkoleniowe rady pedagogiczne dla nauczycieli szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych. Przejrzałam literaturę i liczne materiały, które "wpadały" mi w ręce. Bywałam na szkoleniach oraz dokształcałam się czasie trwających jeszcze studiów z oligofrenopedagogiki.
Materiały są efektem ciężkiej pracy jaką włożyłam przygotowując warsztaty i szkoleniowe rady pedagogiczne dla nauczycieli szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych. Przejrzałam literaturę i liczne materiały, które "wpadały" mi w ręce. Bywałam na szkoleniach oraz dokształcałam się czasie trwających jeszcze studiów z oligofrenopedagogiki.
Dzisiaj uczeń z zespołem Aspergera.
Poniżej prezentacja, w której zebrałam najważniejsze
zagadnienia dotyczące specyfiki funkcjonowania ucznia oraz sposoby
pracy i postępowania w codzienności szkolnej.
Pozdrawiam
PwA
Ciekawe i przydatne rady.
OdpowiedzUsuńBardzo ciekawa i przydatna prezentacja. Dziękuję
OdpowiedzUsuńOceniam jako ciekawą i przydatną jako rodzic. Tylko ile nauczycieli ją przeczytało i zastosowało ?
OdpowiedzUsuńUczę kolejnego ucznia z ZA i cenię sobie przede wszystkim współpracę z rodzicami - oni najlepiej znają swoje dziecko. Prezentacja jest OK, ale każde dziecko (każdy uczeń) jest inne,
UsuńTak to prawda, każde dziecko jest inne i tę inność należy respektować i rozpoznawać. Pozdrawiam
UsuńChciałabym żeby przeczytał to każdy nauczyciel uczący moją córkę bo nie każdy to rozumie zwłaszcza Pani od w-fu
OdpowiedzUsuńNo owszem praktyka w szkole odbiega czasami od założeń i potrzeb dziecka :( Przykro mi, że tak jest. Pewnie rozmowy nic nie dają?
OdpowiedzUsuńPozdrawiam
Ten komentarz został usunięty przez autora.
OdpowiedzUsuń