tag:blogger.com,1999:blog-8099786413514978593.post1396003553900736510..comments2022-02-26T11:08:02.208+01:00Comments on PEDAGOG W AKCJI: NiedosłuchAgnieszka Szajdahttp://www.blogger.com/profile/05564099787501490208noreply@blogger.comBlogger8125tag:blogger.com,1999:blog-8099786413514978593.post-6772432818545568292016-02-18T12:24:25.078+01:002016-02-18T12:24:25.078+01:00Tak, działa i jest aktywna. Przynajmniej z pozycji...Tak, działa i jest aktywna. Przynajmniej z pozycji mojego komputera. Pozdrawiam :)Agnieszka Szajdahttps://www.blogger.com/profile/05564099787501490208noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8099786413514978593.post-2312813883982389612016-02-18T09:28:47.020+01:002016-02-18T09:28:47.020+01:00nie działa mi ta prezentacja, czy jest aktywna jes...nie działa mi ta prezentacja, czy jest aktywna jeszcze?Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8099786413514978593.post-78613965174446641892014-02-27T15:34:31.449+01:002014-02-27T15:34:31.449+01:00Tylko po co to "trele morele"? ;)
Każde...Tylko po co to "trele morele"? ;) <br />Każde dziecko jest inne, a wskazówki i stwierdzenia uogólnione. To fajnie, że Pani córka jest w tym obszarze bardzo sprawna, czuje się i jest mistrzynią. Tylko się cieszyć :) Byłoby super, gdyby Pani podzieliła się z nami funkcjonowaniem córki właśnie w tym zakresie oraz innymi problemami i radościami na jakie napotyka Pani wraz z córką w jej edukacji i życiu z niedosłuchem. Zachęcam<br />Pozdrawiam słonecznie :)Agnieszka Szajdahttps://www.blogger.com/profile/05564099787501490208noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8099786413514978593.post-7734296396379780522014-02-26T23:43:01.341+01:002014-02-26T23:43:01.341+01:00trele mrele ... Moja córka ma lewostronny niedosłu...trele mrele ... Moja córka ma lewostronny niedosłuch i jest kiepska z przedmiotów ścisłych ,za to z ortografii mistrzyni i pisze świetne teksty. Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8099786413514978593.post-2808932270672326732013-01-07T22:21:04.820+01:002013-01-07T22:21:04.820+01:00Bardzo dziękuję Superbelferko:) Bardzo sobie cenię...Bardzo dziękuję Superbelferko:) Bardzo sobie cenię osoby, które chcę podzielić się swoim życiowym doświadczeniem. I bardzo Ci za to dziękuję.<br />Pozdrawiam serdecznie.<br />A<br />Agnieszka Szajdahttps://www.blogger.com/profile/05564099787501490208noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8099786413514978593.post-60417768896975331442013-01-06T15:22:31.297+01:002013-01-06T15:22:31.297+01:00Pracowałam bardzo długo z dziećmi i młodzieżą z pr...Pracowałam bardzo długo z dziećmi i młodzieżą z problemami słuchowymi. Moje osobiste dziecko ma prawostronną głuchotę.<br />Problem ten jest bardziej złożony.<br />Dziecko z lewostronnym uszkodzeniem słuchu ma przede wszystkim problem z kontrolowaniem swoich własnych emocji. Spowodowane to jest tym, że dziecko nie jest w stanie dokonać analizy danych zawartych w substancji suprasegmantalnej wypowiedzi, a mianowicie barwy głosu, jego natężenia czy melodii i tym samym nie może ocenić stanu emocjonalnego innych osób. Powoduje to u dziecka zagrożenie, niepokój, lęk, często izolację lub agresje. Utrudnia to też kontakt z rówieśnikami i nauczycielami.<br />W nauce dziecko z lewostronnym uszkodzeniem słuchu preferuje przedmioty ścisłe. Ma często trudności z przedmiotami humanistyczny mi na skutek braku umiejętności całościowego postrzegania problemów oraz dostrzegania zagadnień estetycznych i emocjonalnych. Mogą też pojawić się problemy z odbiorem muzyki, poczuciem rytmu, odtwarzaniem melodii itp. <br /><br />Przy prawostronnym uszkodzeniu słuchu, zwłaszcza kiedy powstało ono w okresie rozwoju mowy, czyli praktycznie do 7 roku życia mogą występować i z doświadczenia wiem, że prawie zawsze występują trudności w przyswajaniu mowy oraz w kształtowaniu się umiejętności komunikacyjnych.<br />Występują też problemy w przyswajaniu wiedzy wymagającej logicznego porządkowania faktów, dlatego dziecko wymaga pomocy w:<br />- przyswajaniu ortografii,<br />- nauczaniu przedmiotów ścisłych,<br />- uczeniu syntetycznego ujmowania faktów,<br />- uczeniu koncentracji na wybranych zagadnieniach, ponieważ uczeń często wyłącza się z toku lekcji i przenosi uwagę na inne rzeczy.<br />Mogą też pojawić się trudności z nauką czytania i pisania na skutek ograniczenia umiejętności słuchowej analizu i syntezy głoskowej oraz w wyniku zaburzeń lateralizacji słuchowej<br />specbelferkahttps://www.blogger.com/profile/00092700630104068634noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8099786413514978593.post-21232254207145516542012-12-28T19:35:17.806+01:002012-12-28T19:35:17.806+01:00Chętnie poznam konkretne propozycje dostosowania w...Chętnie poznam konkretne propozycje dostosowania wymagań dla ucznia z niedosłuchem obustronnym, prawo i lewostronnym. Proszę o takie propozycje. Zwłaszcza osoby pracujące na co dzień z takimi uczniami.<br />PozdrawiamAgnieszka Szajdahttps://www.blogger.com/profile/05564099787501490208noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8099786413514978593.post-25503742625916438182012-12-28T18:14:56.050+01:002012-12-28T18:14:56.050+01:00Nie zgadzam się ze stwierdzniem, że uczeń musi sie...Nie zgadzam się ze stwierdzniem, że uczeń musi siedzieć w pierwszej ławce w rzędzie od okna. Dziecko z niedosłuchem musi oczywiście siedzieć w dobrze oświetlonym miejscu, ale najmniej narażonym na hałas.Nawet zamknięte okno niejednokrotnie nie pomoże.<br /><br />Ponadto inaczej należy dostosować wymagania dla ucznia z obystronn ym niedosłuchem, inaczej z prawostronnym a jeszcze inaczej z lewostronnym.specbelferkahttps://www.blogger.com/profile/00092700630104068634noreply@blogger.com