Strony

sobota, 26 listopada 2011

Ciekawy warsztat

Ochrona prawna nauczyciela

29 listopada 2011 roku
(najbliższy wtorek) odbędzie się warsztat zatytułowany
"Nauczyciel - funkcjonariusz publiczny".

Zajęcia odbędą się w ramach Pedagogicznej Akademii NATAN-a (PAN) działającej przy Stowarzyszeniu Pedagogów NATAN w Lublinie

W warsztacie:
  1. aktualny stan prawny dotyczący przysługującej nauczycielom ochrony prawnej
  2. konkretne kazusy – przypadki korzystania przez nauczycieli z ochrony prawnej przysługującej funkcjonariuszom publicznym.

Miejsce: Misjonarska 4 Lublin,
Jak trafić na zajęcia MAPKA - http://goo.gl/iX1zS
Prowadzący - mgr Zbigniew Barciński
Czas trwania: 17.00 - 20.00

Więcej szczegółów na stronie: http://goo.gl/YpiJH
Serdecznie polecam

Pedagog w akcji

wtorek, 22 listopada 2011

Niebieska Karta

NK =WNIKLIWOŚĆ I ROZSĄDEK !!!




Założenie przez nauczyciela NIEBIESKIEJ KARTY niesie za sobą bardzo poważne konsekwencje. Warto zapoznać się z tym problemem dogłębnie i wieloaspektowo. Dlatego polecam  artykuł zamieszczony w serwisie Pokój Nauczycielski w zakładce E-czytelnia:


Za Rzeczpostpolitą:

Prof. Brunon Hołyst, kryminolog, wskazuje, że założenie NK rozpoczyna procedurę, od której nie można odstąpić. Za to może ona stygmatyzować rodzinę. Dlatego jego zdaniem nauczyciele nie powinni mieć prawa do zakładania NK, zwłaszcza że relacje między nimi a rodziną ucznia nie zawsze są idealne.



Pozdrawiam
Pedagog w akcji

piątek, 18 listopada 2011

Ostatnie podrygi jesieni :)





Szkoda, że ta złota już się skończyła ...


Wieczornie i jesiennie pozdrawiam

Niebieska Karta

"NIEBIESKA KARTA" W SZKOLE




18 października 2011 r. weszło w życie rozporządzenie Rady Ministrów z dnia z dnia 13 września 2011 r. w sprawie procedury „Niebieskie Karty” oraz wzorów formularzy „Niebieska Karta”( Dz. U. Nr 209 poz. 1245). Jest ono wynikiem znowelizowanej 10 czerwca 2010r. ustawy o zmianie ustawy o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. Nr 125, poz. 842). Nowe przepisy nakładają dodatkowe obowiązki w zakresie przeciwdziałania przemocy w rodzinie również na pracowników oświaty.




I JESZCZE WZÓR
Źrodło: http://goo.gl/Q1nrC

czwartek, 17 listopada 2011

Nowelizacja rozporządzenia o pomocy pedagogiczno-psychologicznej.


Coś się zmieni  - a co?!



Na portalu EduFakty pojawiła się poniższa informacja:


MEN doprecyzuje przepisy. W przygotowaniu jest projekt nowelizacji rozporządzenia o pomocy pedagogiczno-psychologicznej.

Nowelizacja rozporządzenia w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach wynika z potrzeby doprecyzowania przepisów dotyczących funkcjonowania zespołów nauczycieli, wychowawców grup wychowawczych oraz specjalistów prowadzących zajęcia z uczniem, których zadaniem jest planowanie oraz koordynowanie udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej dzieciom i młodzieży w przedszkolach, szkołach i placówkach systemu oświaty.

środa, 9 listopada 2011

Reforma w pigułce



Najważniejsze informacje dotyczące organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole zebrałam w formie prezentacji. Może niektórym pomoże uporządkować wiedzę na ten temat.


Pozdrawiam
Pedagog w akcji

piątek, 4 listopada 2011

Harmonogram działań_ szkoły podstawowe i szkoły ponadgimnazjalne

HARMONOGRAM DZIAŁAŃ

Aby uporządkować proces  wdrażania  pomocy psychologiczno-pedagogicznej  w SZKOŁACH PODSTAWOWYCH I PONADGIMNAZJLANYCH publikuję harmonogram działań:


Numer paragrafu rozporządzenia
Harmonogram działań w szkołach
Podstawowych i ponadgimnazjalnych
Paragraf 40
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 1 lutego 2011 roku
Paragraf 38
W roku szkolnym 2010/11 i 2011/12 w w/w szkołach pomoc p-p udzielana jest na zasadach określonych w rozporządzeniu MEN z dn. 7 stycznia 2003 r. w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach (Dz. U. Nr 11, poz.114)
Paragraf 37
ust. 1
Do  31 marca 2012 r. dyrektorzy w/szkół powołają zespoły dla uczniów, które wykonają zadania, o których mowa w § 20 ust. 1.
Paragraf 37
ust. 2
W przypadku uczniów, którzy objęci byli pomocą p-p w roku szkolnym 2011/12, zespoły  wykonają zadania, o których mowa w § 20 ust. 1, po dokonaniu oceny efektywności tej pomocy.
Paragraf 37
ust. 3
Do 30 kwietnia 2012 roku,  dyrektorzy szkół,   których mowa w ust. 1 pkt. 1, na podstawie zaleconych przez zespoły form, sposobów i okresów udzielania uczniom pomocy p-p, ustalą dla uczniów formy, sposoby i okresy pomocy p-p oraz wymiar godzin poszczególnych form pomocy udzielanej od roku szkolnego 2012/13
Paragraf 37
ust. 4
NIEZWŁOCZNIE po zatwierdzeniu przez organy prowadzące arkuszy organizacji szkół na rok szkolny 2012/13, dyrektorzy szkół poinformują na piśmie rodziców uczniów albo pełnoletnich uczniów o ustalonych dla nich formach, sposobach i okresach udzielania pomocy p-p oraz wymiarze godzin poszczególnych form pomocy udzielanej od roku szkolnego 2012/13 
Paragraf 37
ust. 5
Do 30 września 2012/13 zespoły opracują dla uczniów plany działań wspierających realizowane w roku szkolnym 2012/13
Paragraf 36
Od roku szkolnego 2012/13 w w/w szkołach pomoc p-p jest udzielana na zasadach określonych w rozporządzeniu MEN z dn. 17 listopada 2010 roku w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach.



A zatem jeszcze chwila oddechu, a od lutego 2012 do dzieła !!! Ale z doświadczenia wiem, że im wcześniej rozpoczniecie przygotowania tym lepiej i mniej napięć.

I jeszcze to samo ale w formie prezentacji :)


Powodzenia
Pedagog w akcji

wtorek, 1 listopada 2011

Dobrym być


Warto się starać każdego dnia, by zostać świętym. A co?


Pozdrawiam w dniu, w tych którym innym już się to udało :)
Pedagog w akcji